Læringsmaterialer/skole og fris
læringsmateriale / Skole og Fritid / På opdagelse i legens sted
Stedet, vi befinder os i, har stor betydning for børn og unges leg. Nogle steder….. andre steder…. Her udforsker vi det sted, som…. for at blive klogere på… og måske opdage nye måder at være i legen og i stedet på…
Indholdfortegnelse
Tema: Stedets betydning for leg
“Sted” kan forstås på mange måder: som et online eller fysisk sted, et nært eller fjernt sted, et inde- eller udested. Men alt efter hvilken forståelse, vi har, vil vi opleve forskellige muligheder for udfoldelsen af leg.
Her undersøger og leger vi med sted, rum og materialitets forbindelse til og betingelse for leg. Det gør vi ud fra en forforståelse af leg som:
- noget skrøbeligt der opstår og forsvinder igen
- noget der ikke kan begrænse sig til et bestemt sted.
XXXXX……………
XXXXXX-………
Hvad undersøger vi?
- Fristeder, legetyper og legefællesskaber
- Lege man normalt opfatter som konfliktskabende eller ulovlige
- Lege som veje til at forstå sig selv og sin omverden
Dit handlingsforløb
Handlingsforløb 1: Undersøg den farlige leg
INFO
- Målgruppe: skole
- Sted: indendørs
- Årstid: vinter
- 1 times forberedelse
- 1 times afvikling
1
Dyk ned i pædagogens rolle
2
Undersøg den konfliktskabende leg
MATERIALER
- Papkasse
- Lineal
- Blyant
- Lommeregner
3
Reflektér over forløbet
Dyk evt. mere ned i stedets betydning
Del dine oplevelser med andre deltagere
Gå i dialog i en lukket Facebook-gruppe, hvor du frit kan diskutere og reflektere over læringsforløbet og de oplevelser, handlingsforløbet udløser i din praksis. Benyt muligheden for at spare med andre deltagere fra netop dit fagområde.
Gruppen administreres af XXXX. Ingen kommunikation og information vil blive delt eksternt. Det er alene XXXX, der har ansvar for XXXX.
Spørgsmål?
Mathilde Knage
Projektleder
+45 72 48 19 85
makn@pha.dk
Trine Lolk Haslam
Kommunikationskoordinator
+45 41 89 78 82
ahau@kp.dk